conviction

Tänk så otroligt orättvist livet är. Vissa får knappt mat för dagen medan andra vräker i sig 6 mål om dagen som man ska göra, vi har rinnande vatten medan vissa andra delar inte har det. Jag påverkades av det här när jag såg en så fin film igår. Den handlade om en bror och en syster, brodern var tvungen att sitta i fängelse i 18 år för ett brortt han inte hade begått. Hans syster gjorde allt för att bevisa att han var oskyldigt, så hon gick jurist utbildning och andra utbildningar för att kunna bli hans advokat. Det här var en av dem finaste filmerna jag har sett, så stark syskonkärlek! Dessutom älskar jag ju sanna historier, genom att hon gjorde det här och lyckades så fick hon 240 andra fall att bli upplösta där det var en oskyldig person som satt inne, därav 17 stycken var dödsstraff i USA. Tänk att sitta i fängelse i 18 när mman vet att man inte har varit delaktig på något sätt, det här var en helt fantastisk film. Conviction hette den, med Hilary Swank som huvudroll.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0